Oprava diskov Aluman

AKO TO FUNGUJE?

Jednoducho…buď sa u nás stavíte na prevádzke aj s poškodenými diskami (diskom) technik sa na mieste pozrie na poškodenie a určí sa spôsob opravy, čas a cenu opravy… Prípadne sa telefonicky objednáte ku nám na konkrétny čas a termín na opravu Vašich diskov…a prinesiete buď len poškodené disky, alebo celé vozidlo a my si poškodené disky zdemontujeme, opravíme a naspäť opravené namontujeme na vozidlo. V prípade ak sa chcete informovať, stačí ak nám zavoláte a ochotní technici Vás budú aspoň čiastočne informovať o spôsoboch a možnostiach opravy, alebo nám pošlete mail s dotazmi prípadne fotografiami a my Vám na Vaše dotazy odpovieme (odpíšeme). Ponúkame pick-up servis, tz v prípade väčšieho množstva diskov na opravu, zmluvných partnerov alebo na základe dlhodobejšej spolupráce vieme Vaše disky určené na opravu vyzdvihnúť priamo u Vás.

 

Pred opravouPo oprave

 

Poškodené disky

Disky počas opravy

Opravené disky

Pred opravouPo oprave

 

Kolesá sú veľmi exponované a ich poškodenia majú mnoho foriem: od jemných ľahko odstrániteľných škrabancov až po úplnú deštrukciu. K tej môže dôjsť napríklad pri kolízii s obrubníkom či výtlkom vo vysokej rýchlosti, kedy sa ráfik úplne odtrhne od centrálnej časti pripevnenej na náboj. Tu nepomôže žiadny opravársky kumšt, iba úplná výmena. Množstvo poškodení sa však opraviť dá, čo platí pre plechové i ľahkozliatinové kúsky. Napraviť možno praskliny, pri ktorých závisí od rozsahu, hĺbky a tiež umiestnenia v štruktúre disku. Ak neohrozujú stabilitu kolesa, je možné ich vyplniť. Keď  však ohrozujú štrukturálnu celistvosť, je potrebné poškodenie opraviť zváraním. Ohnuté časti sa dajú do pôvodného tvaru vrátiť mechanicky, niekedy je pritom potrebné kov nahriať plameňom.

Najčastejšie poškodenia nenarušujú vnútornú integritu kovu a sú iba kozmetické. Ide o rôzne povrchové oškretia a vrypy v ráfiku. Vznikajú najmä pri manévrovaní v nízkych rýchlostiach. Trvalé následky má často snaha o priblíženie sa k obrubníku pri paralelnom parkovaní.Ak sa vodičovi podarí takto dorantať koleso na aute, väčšinou len rozhodí rukami a ďalej to nerieši. Stane sa… Časom potom na disku pribúdajú ohryzené časti a nakoniec pôsobí akoby si na ňom pravidelne pochutnávali myši. Takéto poškodenia sa však dajú opraviť, pričom proces nemusí byť časovo ani finančne prehnane náročný.

Je proces, kde poškodený (vyosený, pokrivený, ohnutý) disk našimi technologickými postupmi dostávame do pôvodného tvaru, teda do rovného kruhu tak, aby sme na disku zachovali všetky pôvodné a pevnostné vlastnosti.

 

Pred opravouPo oprave

 

Poškodené disky

Opravené disky

Disky pri nárazoch alebo pri nabehnutí na jamu (výtlk) okrem toho, že sa pokrivia (zohnú) takisto vplyvom fyzikálnych javov  dochádza k prasknutiu disku a následnému oslabeniu disku a prepúšťaniu vzduchu cez túto vzniknutú prasklinu. Tento problém riešime tým, že danú prasklinu zvaríme obojstranne aby sme zabezpečili kvalitný a pevný zvar a následne disk a pevnosť zvaru otestujeme a až pri splnení 100% kvality odovzdáme disk zákazníkovi. Zvárame aj iné diely ako sú disky, rôzne hliníkové časti vozidla, kapoty, klimatizačné trúbky atď.

Pred opravouPo oprave

Vplyvom rôznych poveternostných podmienok (voda, sneh, slnko atď..) dochádza často k porušeniu vonkajšej štruktúry povrchu diskov, tz že farba začne oxidovať, lúpať sa atď. Tento problém odstránime tak, že disky komplet celé opieskujeme (najlepšie aj z vnútornej aj vonkajšej časti) a následne povrchovo upravíme. Pieskovanie nie je povrchová úprava, je to len odstránenie starej farby a náterov, po opieskovaní je nutné disky alebo akékoľvek predmety ďalej povrchovo upraviť-najčastejšie nastriekať farbou a zalakovať.

Poškodené disky

Disky počas opravy

Opravené disky

Galéria

Pred opravouPo oprave
 

Lakovaním diskov sa rozumie povrchová úprava, t.j. finálna úprava diskov. Po oprave diskov alebo po opieskovaní diskov nanášame na disky plnič, niekoľko vrstiev metalízy a nakoniec bezfarebný odolný a kvalitný lak, ktorý zvýrazňuje celý efekt a výsledok našej práce a teda Vaše disky po nalakovaní vyzerajú skutočne ako nové, práve vybalené z krabice v predajni. Máme veľké množstvo a širokú škálu farieb, ktorú môžete na požiadanie vidieť u nás na prevádzke alebo v prípade záujmu Vám vieme poslať vzorky farieb do mailu.

Medzi najčastejšie odtiene, ktoré striekame sú rôzne svetlejšie a tmavšie odtiene striebornej, kde pridaním alebo ubratím hrúbky zrna v metalíze dosiahneme lesklejší alebo matnejší efekt, potom čierna lesklá alebo polomatná, biela farba, antracitová a rôzne iné odtiene, vzorky týchto farieb máme nalakované aj na vzorových diskoch u nás v predajni.

Galéria

Pred opravouPo oprave

Povrchová úprava na diskoch, ktorá sa v posledných rokoch začala na diskoch používať vo väčšej miere ako lakovanie, je leštenie diskov, resp. disky, ktoré kúpite majú leštené lúče, límec alebo v kombinácii s lakovaním, tj napríklad lúče sú lakované (metalíza) a límec vyleštený alebo rôzne iné farebné a povrchové kombinácie. Pri poškodení práve tejto leštenej časti dokážeme disk opraviť, zaleštiť, ale treba vziať do úvahy, že pri odlievaní disku sa leštenie vo fabrikách vykonáva inou technológiou, t.z, bude jemne vidieť rozdiel medzi pôvodným leštením a našim vyleštením (naše leštenie je troche svetlejšie, zrkadlovejšie), vzorky ako toto čiastočné vyleštenie v skutočnosti vyzerá Vám vieme poslať buď do mailu alebo je možné vidieť na vzorových diskoch u nás v prijímacej kancelárii.

Používaním diskov a rôznymi poveternostnými vplyvmi sa aj lesk z diskov postupne vytratí a tento lesk je potrebné z času na čas opäť obnoviť –  v prípade Vášho záujmu dokážeme celý disk vyleštiť alebo preleštiť na novo čím dosiahneme opäť krásny zrkadlový a lesknúci sa efekt.

Galéria

Pre opravouPo oprave

Kompletnou renováciou diskov sa rozumie, keď poškodené disky reparujeme kompletne od A po Z.
Začneme tým, že disky skontrolujeme či sú rovné v prípade potreby ich vyrovnáme. Nasleduje kontrola stavu diskov, či sa na nich nenachádzajú nejaké praskliny prípadne či je disk kompletný. Ak nie tieto časti vieme dovariť, pretože disky by sa určite nemali gitovať.
Následne disky kompletne opieskujeme a ako konečná fáza je lakovanie diskov prípadne leštenie diskov poprípade kombinácia kedy lúče lakujeme a limce vyleštíme, ale to už závisí od druhu a tvaru diskov. (1 dielne, 2 dielne, 3 dielne, kombinované disky kde sú aj lakované aj leštené časti.)

 

Kontrola stavu diskov – Poškodené disky

Zváranie a rovnanie Diskov

Lakovanie a leštenie Diskov